ဂလိုဘယ္ေရစီးထဲက ညီေလးတို႔ရြာ

၂၀၁၀ ဒီဇင္ဘာ ေနာက္ဆံုးပတ္ ထဲမွာ ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ မေရာက္တာ ၾကာျပီျဖစ္ေသာ ဇာတိခ်က္ေၾကြ ေမာ္လျမိဳင္ေျမသို႔ အလည္တစ္ေခါက္ ေရာက္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ကေလးဘ၀ ကတည္းက ခြဲခြာခဲ့ရေသာ ရြာကို ကၽြန္ေတာ္ အလြန္ စြဲလန္း ျမတ္ႏိုးပါသည္။ ဘာေၾကာင့္ စြဲလန္းရသလဲ လို႔ေမးရင္ ကၽြန္ေတာ့္ ဇာတိခ်က္ျမွဳပ္ အရပ္ မို႔၊ ေမတၱာျဖင့္ ၀န္းဖြဲ႕ေသာ ေဆြမ်ိဳးေမာင္ႏွမ မ်ားရွိရာ အရပ္မို႔ ဟုပဲ ေျဖရပါလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ခ်က္ေၾကြဇာတိေျမျဖစ္ေသာ ငန္းေတးရြာ သည္ ကၽြန္ေတာ္၏ ႏွလံုးသားရွိရာ အရပ္ ဟု ဆိုၾကပါစို႔။ Home is where the Heart is. ဆိုတဲ့ သိုးေဆာင္းစကားပံု ရွိသမဟုတ္လား။ ကၽြန္ေတာ္ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ ကၽြန္ေတာ့္ ႏွလံုးသားရွိရာ ငန္းေတးရြာသည္ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္ပဲ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကေလးဘ၀ကတည္းက ရြာလမ္းေပၚက ဂ၀ံေျမနီက်င္က်င္ ေပၚမွာ ကစားရင္း ၾကီးျပင္း ရသျဖင့္ ထိုေျမၾကီးကို ကၽြန္ေတာ့္ ငယ္ေပါင္းပမာ သံေယာဇဥ္တြယ္တာ ျဖစ္မည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ဒူးႏွင့္ တေတာင္ဆစ္က အနာရြတ္မ်ားသည္ ထိုေျမၾကီးကေပးေသာ အမွတ္တရလက္ေဆာင္မ်ား ျဖစ္သည္။ ဂ၀ံခဲေျမေပၚမွာ ေျပးလႊားေဆာ့ကစားရင္း၊ စက္ဘီးစီးရင္း ေခ်ာ္လဲ၊ နဖူးကြဲ၊ ဒူးျပဲ ဒဏ္ရာ မ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ ဒူးႏွင့္တံေတာင္မွာ တင္းၾကမ္းျပည့္လုလုပင္။ ျမစ္နားေခ်ာင္းနား ၾကီးျပင္းရေသာ ကေလးပီပီ အိမ္နား ျဖတ္စီးသြားေသာ ငယ္ငယ္က ေရကူးခတ္ကစားခဲ့ရာ အတၱရံ ျမစ္လက္တက္ ကေလးကို ကၽြန္ေတာ္ ျမတ္ႏိုးစြဲလန္းတာ လည္း ျဖစ္မည္။ သရဲေျခာက္သည္ဟု နာမည္ၾကီးေသာ ထိုျမစ္ကမ္းနဖူးက ျမစ္ဆံုၾကီးေတြ ကုန္းထရုန္းၾကြေနေသာ ဖာဖားေ၀ေ၀ ပင္စည္ထြားထြား ပေညာင္ပင္ ၾကီး ကို လည္း မွတ္မွတ္ရရ ခ်စ္ခင္ေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ အဲ..ေညာင္ပင္ ႏွင့္ ျမစ္ဆိုလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ မင္းသု၀ဏ္ ရဲ႕ ေအးရိပ္သာတဲ့ ပေညာင္ညိဳ ဥၾသတြန္သံခ်ိဳ၊ ဒိုးယိုစီးတဲ့ နဒီတြင္း သမင္ေရေသာက္ဆင္း ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးကို သြားသတိရမိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္နား ျဖတ္သန္း၀န္းေခြကာ စီးသြားေသာ အတၳရံျမစ္လက္တက္ ႏွင့္ ထိုေညာင္ပင္ သည္ တကယ္ကို လိုက္ဖက္ပနံရလွပါေပသည္။ ကိုင္းဖ်ားကိုင္းနားတို႔မွ ေညာင္မုတ္ဆိတ္တို႔သည္ တသြင္သြင္စီးေနေသာ ေခ်ာင္းေရျပင္ထက္၀ယ္ တြဲရရြဲ က်ေနပံုမွာ ကဗ်ာဆန္ လွသည္။ ထိုေညာင္ပင္၏ ျမစ္ဆံုျမစ္ပြားတို႔သည္ ျမစ္ကမ္းပါးယံကို ေျမထိန္းနံရံမ်ားသဖြယ္ကုပ္တြယ္ထားေပးသည္။ တစ္ခုပဲ ကြာသည္။ ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏ နဒီျမစ္အတြင္း သို႔ သမင္ေရေသာက္ဆင္းျပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္နားက ျမစ္တြင္းသို႔ ႏြားႏွင့္ ျမင္းမ်ား ေရခ်ိဳး ေရေသာက္ဆင္းၾကပါသည္။ ညေနခင္း၀ယ္ တသြင္သြင္စီးေနေသာ ျမစ္၊ ရြာဆိပ္ကမ္းကပ္လာေသာ အိုးေလွ၊ မီးေသြးေလွ၊ ထင္းေလွ၊ ႏြားေရခ်ိဳးသူမ်ား၊ ေရခပ္သူ လံုမမ်ား၊ ေရကစားသူ ကေလးမ်ား ႏွင့္ ေႏြရာသီ ရြာ ဆိပ္ကမ္းနားသည္ ယခုျပန္စဥ္းစားေသာအခါ လြမ္းေမာဖြယ္ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ႏွယ္ပင္။ ဒါသည္ပင္ ရြာ့သရုပ္ ရြာ့သကန္ ျဖစ္သည္။ ရြာ့သဘာ၀ ျဖစ္သည္။ ရြာ့၀ါဒ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကေလးဘ၀က ရြာသည္ အဆိုေတာ္ သန္းထြန္းေလး၏ ညီေလးတို႔ ရြာ သီခ်င္းထဲက အတိုင္း ေက်းလက္ဆန္ဆန္ သာယာလွပါသည္။

ရြာ့ထံုးစံ နံနက္ေ၀လီေ၀လင္း ဆိုလွ်င္ နိဗၺာန္ေဆာ္သံ၊ လင္းၾကက္တြန္သံ ၾကားရျမဲျဖစ္သည္။ ႏြားေငါက္သံ၊ ႏြားခေလာက္သံ၊ လွည္းအီသံ ေတြ ၾကားရတတ္သည္။ ပန္းပဲရြာမို႔ ပန္းပဲထုသံ ဖားဖိုညည္းသံ တရွဲရွဲလည္း ၾကားႏိုင္သည္။ ငယ္ငယ္က ဆိုလွ်င္ ေမာင္းေထာင္းသံ ေတြပင္ ၾကားရတတ္သည္။ မုန္႔ဆန္းေထာင္းရံုမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္ ကေလးဘ၀ ၁၀ ႏွစ္သား အရြယ္ေလာက္မွာပဲ ရြာမွ ေပ်ာက္သြားသည္ကို သတိထားမိသည္။ ပဲျပဳတ္သည္ေအာ္သံ၊ ေခါင္းရြက္သည္ ေစ်းလည္ေစ်းေခၚသံ ေတြသည္ ကၽြန္ေတာ္ ကေလးဘ၀ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္မ်ားဆီက ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ေနက် ရြာ့အသံမ်ားတည္း။ ေက်ာင္းသားမ်ား တစ္အိမ့္တစ္အိမ္ အျပိဳင္ စာေအာ္က်က္သံ က လည္း ရြာ့က်က္သေရပါပင္။

ကၽြန္ေတာ္ရြာကို သတိရတိုင္း အာရံုမွာေပၚလာတတ္သည္မွာ ရြာ့ရနံ႔ ျဖစ္သည္။ ဟုတ္ပါသည္။ ရြာ့ရနံ႔…။ ရြာမွာရနံ႔ ရွိပါသလား။ စပါးခင္းစိမ္းစိမ္းေတြကို ျဖတ္သန္း တိုက္ခတ္လာေသာ စိမ္းရႊင္ရႊင္ လတ္ဆတ္ေသာ ေလထု ႏွင့္ ေကာက္ရိုးေျခာက္နံ႔ သင္းေသာ ႏြားေခ်းနံ႕သည္ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ေတာ့ ရြာ့ရနံ႕ ျဖစ္သည္။ ထိုရနံ႔ကို ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္သက္သည္။ ျပီးေတာ့ ဖုန္နံ႕။ ေႏြဦးေပါက္ ေက်ာင္းၾကီးပိတ္ျပီျပီဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကေလးတစ္သိုက္သည္ ဖုန္တေသာေသာ ဂ၀ံေျမနီလမ္းမေပၚမွာ သဲမွဳန္႔မ်ားကို ခဲစင္ေအာင္ ျပာတီးျပီး မွဳန္႔ညက္ေနေသာ ေျမမွဳန္႔နီနီမ်ားကို ေရေဖ်ာ္ကာ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ကစားရတာလည္း အာရသာ တစ္မ်ိဳးပင္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေလးမ်ားသည္ ေျမဓာတ္ရ၍ က်န္းမာၾကသလို၊ ၀ဲလည္း စြဲၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေျမနံ႔၊ ဖုန္နံ႔သည္ ကၽြန္ေတာ့္ အာရံုမွာ စြဲေနသည္။ ထိုရနံ႔ကို ရြာႏွင့္ တြဲလ်က္ အမွတ္ရေနမိသည္။ ညေနေစာင္းလွ်င္ ထိုဖုန္ထူထူ လမ္းမေပၚ မွာ လေရာင္ေအာက္၌ စိန္ေျပးတမ္း၊ ေရႊစြန္ညိဳ၀ဲတမ္း၊ ဘီးေရာင္းတမ္း၊ တူတူပုန္းတမ္း၊ တိုင္ဦးတမ္း၊ ထုပ္ဆီးတိုးတမ္း စသည္ျဖင့္ အေမမ်ားက တုတ္ေကာက္ကာ အိမ္ျပန္မေခၚမခ်င္း ေျဗာင္းဆန္ေအာင္ ေခၽြးသံတရႊဲရႊဲ ကစားၾကသည္။ ျငင္းခုန္လိုက္ၾက၊ ရန္ျဖစ္လိုက္ၾက၊ ျပန္ခ်စ္လိုက္ၾက ႏွင့္ တကယ့္ကို ေပ်ာ္ေမြ႔စရာ ရြာ့ဘာသာဘာ၀ ကေလးဘ၀ပါေပ။

ဒီတစ္ေခါက္ ရြာေရာက္သည့္အခါ ရက္ၾကာၾကာေနျဖစ္သျဖင့္ ကေလးဘ၀က မွတ္မွတ္ရရ ရွိေသာ ေနရာကေလးမ်ားကို အလြမ္းေျပသြားၾကည့္ မိသည္။ ဆယ္စုႏွစ္ သံုးခုစာၾကာေသာ ကာလသည္ ရြာကို ေျပာင္းလဲပစ္လိုက္ႏိုင္သည္ကို အံၾသဖြယ္ေတြ႕လိုက္ရသည္။ ေျပာင္းလဲဆို ေခတ္ကိုက သတင္းနည္းပညာ ေခတ္မဟုတ္လား။ ကမၻာ့အေနာက္က သတင္းကို အေရွ႕က အခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီ သိႏိုင္တဲ့ ေခတ္မဟုတ္လား။ သတင္းဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာ အင္တာနက္သည္ ကမၻာၾကီးကို ခ်ံဳ႕ပစ္လိုက္ျပီလား။ ကမၻာၾကီးသည္ ရြာ ျဖစ္သြားေခ်ျပီးလား။ ကမၻာတကယ္ ျပားျပီလား။ ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္ကေတာ့ ရြာသားမ်ားအဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာသည္ပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကမၻာ ျဖစ္သည္။ အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္တို႔ ရြာကေလးသည္ပင္ ထိုဂလိုဘယ္ေရစီးထဲ သို႔ စီး၀င္စျပဳေနေပျပီေကာ။

ဒီတစ္ခါ ရြာေရာက္ေတာ့ ငယ္ငယ္က ရင္းႏွီးေနက် ဖုန္ထူထူ ဂ၀ံေျမနီလမ္းမေပၚက ႏြားေခ်းပံုမ်ားမေတြ႕ရ။ ႏြားေခ်းရနံ႕သင္းေသာ ရြာရနံ႕မရေတာ့။ ႏြားေငါက္သံ၊ ႏြားခေလာက္သံမၾကားရေတာ့။ ႏြားလွည္းယာဥ္ေနရာ ဖြတ္ခ်က္ဖြတ္ခ်က္ ထေရာ္လာဂ်ီသံမ်ား အစား၀င္ေလျပီ။ ႏြားလွည္းမရွိေတာ့ဆို ရြာလမ္းမ်ားသည္လည္း ယခင္လို ဖုတ္ထူထူ ဂ၀ံေျမသားလမ္းမွ မဟုတ္ေတာ့တာကလား။ ကတၱရာလမ္းေတြအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းကုန္ၾကေလျပီ။ ဒါကို ျမိဳ႕ျပျဖစ္ထြန္းတို႔းတက္မွဳ (Urbanization) လို႔ ဆိုႏိုင္မလားမသိပါ။ ေမာ္လျမိဳင္ရဲ႕ သေကၤတ ဘံုျပတ္ ေခၚ ျမင္းလွည္း ေတြလည္း ရြာမွာ မေတြ႔ရေတာ့။ ရြာမွာ မေတြ႔ေတာ့ သလို ေမာ္လျမိဳင္ျမိဳ႕ေပၚမွာလည္း ဆံုးစျမဳပ္စ ေပ်ာက္ၾကေခ်ျပီ။ ႏြားလွည္း၊ ဘံုျပတ္တို႔ ႏွင့္ အတူ ႏြားတင္းကုပ္မ်ား၊ ႏြားခ်ည္တိုင္မ်ား၊ ေကာက္ရိုးပံုမ်ား၊ ႏြားစာခြက္မ်ား၊ ျမင္းေစာင္းမ်ားလည္း ရြာက အိမ္ေတြမွာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္ကို သတိထားမိလိုက္ရဲ႕။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က လွည္းလမ္းမေပၚက ႏြားေခ်းမ်ားကို တတန္တက လိုက္က်ဳံးၾကသည္။ ညစ္ပတ္လွခ်ည့္ဟူ၍ မရြံရွာၾက။ ထိုႏြားေခ်းသည္ စိုက္ခင္းမ်ားအတြက္ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးကင္းေသာ သဘာ၀ေျမၾသဇာစစ္စစ္မဟုတ္ပါလား။ ႏြားေမြးသည့္ အိမ္မ်ား၌ ႏြားေခ်းက်င္းမ်ားတူးကာ ႏြားေခ်းမ်ား စုထားၾကသည္။ ႏြားေခ်းေျခာက္မ်ားကို ေျမၾသဇာအတြက္ လွည္းႏွင့္ ပုတ္ျပတ္၀ယ္သံုးၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က ရြာက အဖြားေစာလိွဳင္သည္ အရြယ္ရ၍ သူငယ္ျပန္ေနေသာ္လည္း နံနက္တိုင္း ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ား ဆြမ္းခံမၾကြမီ ရြာလမ္းတစ္ေလ်ာက္က ႏြားေခ်းပံုမ်ားကို ၀တၱရားမပ်က္ သုတ္သင္ရွင္းလင္းေလ့ရွိသည္မွာ သူ ကြယ္လြန္သည္ အထိျဖစ္သည္။ စည္ပင္သာယာမရွိေသာ ရြာတြင္ အဖြားေစာလိွဳင္သည္ ရြာ့အမာခံ စည္ပင္သာယာအျဖစ္ ဒိုင္ခံ ကုသိုလ္ယူထားသည္ကို ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ အဖြား၏ ပရဟိတစိတ္ဓာတ္ကို သာဓုေခၚမိသည္။ ယခု ရြာမွာ ႏြားေခ်းက်င္းေတြ မေတြ႔ရေတာ့။ ႏြားလွည္းအစား ထေရာ္လာဂ်ီ၊ ဘံုျပတ္အစား ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီေတြ ေနရာယူေလျပီ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က ရြာထြက္ကုန္မ်ား ျမိဳ႕မွာေရာင္းရန္ ႏြားလွည္း ႏွင့္ ျမင္းလွည္းကို အဓိက အားကိုးရသည္။ ျမိဳ႕တက္လွ်င္ ဘံုျပတ္သံုးၾကသည္။ နံနက္အရုဏ္က်င္း ေ၀လီေ၀လင္း ဆိုလွ်င္ ရြာထြက္ ထင္းစီးေတြ လွည္းတင္ျပီး ျမိဳ႕ပို႕ၾကသည္။ ျမင္းျခဴကံုးသံၾကားတာႏွင့္ ဒါေတာ့ ဘယ္သူ႔ျမင္းလွည္းဆိုတာ မွန္းလို႔ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေလးဘ၀က ငန္းေတးသည္ ျမင္းျခဴကံုးသံတျခြင္ျခြင္၊ ခေလာက္သံ ဒိုးဒိုးေဒါင္ေဒါင္၊ ပန္းပဲထုသံ တဂ်ိမ္းဂ်ိမ္း၊ မုန္႔ၾကိတ္ဆံုသံ တက်ီက်ီ၊ ႏြားလွည္းသံ တအီအီ ႏွင့္ တစ္ဘာသာ စည္လွသည္။ ခုေတာ့ ဆိုင္ကယ္ ကယ္ရီသံ၊ ထေရာ္လာဂ်ီသံ တ၀ုန္း၀ုန္း တဂ်ဳန္းဂ်ဳန္း ျဖင့္ တစ္မ်ိဳး အလုပ္ျဖစ္ေနျပန္သည္။

ပို႕ေဆာင္ေရးအတြက္ ႏြားႏွင့္ ျမင္းမ်ားကို မသံုးၾကေတာ့သလို၊ စိုက္ပ်ိဳးေရးအတြက္လည္း မသံုးၾကေတာ့ေပ။ မသံုးၾကေတာ့ဆို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြာက လယ္သမားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စပါးမစိုက္ၾကေတာ့တာကို သတိျပဳမိလိုက္သည္။ ဤသို႔ဆိုသျဖင့္ စိုက္ပ်ိဳးေရးကို လံုး၀မလုပ္ၾကေတာ့တာမဟုတ္။ လယ္ရွင္အခ်ိဳ႕ ရွိေသးသည္။ သို႔ေသာ္ လယ္သူရင္းငွားမ်ားမွာ ေန႔တြက္ပိုကိုက္ေသာ သစ္စက္မ်ားသို႔ လည္းေကာင္း၊ ျမိဳ႕ျပသို႔ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္ကိုင္ၾက၍လည္ေကာင္း၊ သူတို႔ဘ၀အာမခံခ်က္ပိုရွိမည္ဟု ယူဆရသည့္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သား မ်ား အျဖစ္ေရႊ႕ေျပာင္း လုပ္ကိုင္ၾကသျဖင့္ လည္းေကာင္း လယ္ယာ စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္ကဲ့သို႔ ရြာ၏ ထိပ္တန္းစီးပြားေရးမဟုတ္ေတာ့။ ရြာကလယ္ကြက္မ်ားကို သစ္ခြဲစက္ေျမေနရာအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အုတ္ဖုတ္က်င္းမ်ားအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း အသံုးခ်ေနၾကသည္။ လယ္ယာေျမေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္လည္း လူေနရပ္ကြက္မ်ား၊ ျမိဳ႕သစ္မ်ားအျဖစ္ ကူးေျပာင္းသြားၾကေလျပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က ေစ်းၾကိဳရပ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငန္းေတးရြာၾကားသည္ လယ္ကြင္းမ်ားႏွင့္ တရုတ္သခ်ၤိဳင္းျခားေနသျဖင့္ ျမိဳ႔ႏွင့္ မေ၀းလွေသာ္လည္း ျမိဳ႕ႏွင့္ အဆက္ျပတ္ေနသည္။ ၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္း တရုတ္သခ်ိဳင္းေနရာကို ျမိဳင္သာယာျမိဳ႕သစ္တည္ျပီးေနာက္ ႏွင့္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ရြာအ၀င္ လယ္ေျမမ်ားေပၚ၌ မဟာျမိဳင္ရပ္ကြက္သစ္တိုးခ်ဲ႕လိုက္သျဖင့္ ယခုအခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြာသည္ ေမာ္လျမိဳင္ျမိဳ႕ထဲ ငံုမိသြားသည္။ ယခင္လို ျမိဳ႕ဆက္ျပတ္မေနေတာ့ေပ။

ႏြားႏွင့္ျမင္းမ်ားကို စိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရးအတြက္ အသံုးနည္းလာသျဖင့္ ယခင္ ႏြားေရခ်ိဳး၊ေရတိုက္အတြက္ သံုးေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္နားက အတၳရံျမစ္လက္တက္ကေလးသည္လည္း ေရခပ္သူမ်ား၊ ေရကူးခတ္ကစားသူကေလးမ်ား၊ ႏြားမ်ား ႏွင့္ ယခင္လို မစည္ကားေတာ့။ ထိုေခ်ာင္းကေလးသာ စကားတတ္ပါက "နန္းအလယ္ ပန္းစပယ္မေပၚခိုက္ဟာမို႔ ခံပြင့္ကို သံုးၾကတယ္" ဟု ဆိုရွာေခ်မည္လား မသိပါ။ ယခင္က တစ္ရြာလံုးက ႏြားမ်ား ေရးခ်ိဳးေရတိုက္ရာမွာ သံုးသည့္ ျမစ္တြင္းဆင္းရာ လွ်ိဳေျမာင္လမ္းၾကားကေလးသည္ပင္ သံုးသူမဲ့ကာ ခ်ံဳႏြယ္ပိတ္ေပါင္းမ်ားႏွင့္ ပိတ္ဆို႔ဖံုးကြယ္ေနျပီ။ ရြာကကေလးေတြလည္း ထိုေခ်ာင္းကေလးထဲမွာ ေရမကစားၾကေတာ့၊ ရႊံ႕လံုးမ်ားျဖင့္ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ပစ္ေပါက္ကာ စစ္တိုက္တမ္း ကစားရေကာင္းမွန္း မသိၾကေတာ့။ ရႊံခူးျပီး ေလာက္စာလံုး၊ ရႊံရုပ္လုပ္တမ္း မကစားၾကေတာ့။ ထိုေလာက္စာလံုးမ်ားျဖင့္ ရြာရိုးကိုးေပါက္ေလွ်ာက္ကာ ငွက္ပစ္မထြက္ၾကေတာ့။ ပုဆိုးစလြယ္သိုင္း ရြာ၀ိုင္းပတ္လည္ ေခြမလွိမ့္ၾကေတာ့။ ေဂၚလီ မတိုက္ၾကေတာ့။ ပညာေခတ္မို႔ ေက်ာင္း ႏွင့္ က်ဴရွင္ လြန္းထိုးကာ စာပိေနၾကျပီလား မဆိုႏိုင္။ လျပည့္ညမ်ား၌ ရြာလမ္းမေပၚ ထုပ္စီးထိုးသံ၊ ဒီထိုးသံ၊ ေရႊစြန္ညိဳ၀ဲသံေတြလည္း ဆိတ္သုဥ္းကုန္ျပီ။ ကိုးရီးယားရုပ္ျမင္သံၾကားဇာတ္လမ္းတြဲလွိဳင္းဂယက္က ရြာက ကေလးေတြကို ရိုက္ခတ္ေခ်ျပီလား။ သို႔တည္းမဟုတ္ ဗီဒီယိုဂိမ္းေတြက ရြာ့ဓေလ့ ျမန္မာ့ဓေလ့ ကစားနည္းေတြကို စြန္႔ခြာသြားေစတာလား မသိေပ။ ရုပ္ျမင္သံၾကားဇာတ္လမ္းတြဲမ်ားႏွင့္ ဓာတ္ျပားခ်ပ္မ်ားသည္ ရြာ့ကေလးမ်ားကို တီဗြီေရွ႕က မခြာရေအာင္ ဆြဲေဆာင္ေလျပီ။

ရြာက ကေလးဆိုျပီး အထင္မေသးလိုက္ေလႏွင့္ ဆရာ။ ခုတေလာ ကမၻာတစ္လႊား ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြၾကား ေရပန္းစားေနသည့္ ကေနဒါလူမ်ိဳး ဆယ္ေက်ာ္သက္ ေပါ့ပ္ေငြၾကယ္ပြင့္ ၁၆ ႏွစ္အရြယ္ ဂ်က္စတင္ဘီဘာ ၏ ေဘဘီ ေဘဘီ အစခ်ိီ အဂၤလိပ္သီခ်င္းကို ရြာက ဆယ္ေက်ာ္သက္ ကေလးေတြ ဟန္က်ပန္က် လိုက္ဆို ေနၾကျပီဗ်ာ။ လက္တင္ ေပါ့ပ္အဆိုေတာ္ ရွကီရာ၏ ၂၀၁၀ ကမၻာ့ဖလား သီခ်င္း ၀ါကာ၀ါကာ သည္လည္း ရြာ့ကေလး မ်ား၏ ပါးစပ္ဖ်ား ေရပန္းစားေနျပီ။ ဘာေဘးဒိုးဖြား R&B အဆိုေတာ္မေလး ရီဟန္နား ႏွင့္ အမ္မီနမ္တို႔ စံုတြဲဆိုထားသည့္ လတ္တေလာ နာမည္ၾကီးေနသည့္ သီခ်င္းဗီဒီယိုကို ရြာက လူငယ္မ်ားက လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ခံစားၾကည့္ရွဳ႕ေနၾကေလျပီ။ ဂ်က္စတင္ဘီဘာ သည္လည္းေကာင္း၊ ရွကီရာသည္လည္းေကာင္း၊ ရီဟန္နာသည္ လည္းေကာင္း ဂလိုဘယ္ေရစီးျဖင့္ ရြာကို ေရာက္ခဲ့ေခ်ျပီ။ ကမၻာ့ဖလားလို အားကစားပြဲမ်ား၊ နာမည္ေက်ာ္ ေဘာလံုးသမားမ်ား၏ သတင္းစံု ကို ရြာမွ ကာလသားမ်ား အခ်ိန္ႏွင့္ တေျပးညီ သိ၍ အေခ်အတင္ ေဆြးေႏြးေနၾကေလျပီ။ ေန႔စဥ္ထုတ္၊ အပတ္စဥ္ထုတ္ စာနယ္ဇင္းမ်ားလည္း ေက်းရြာလူထုၾကားေရာက္ေခ်ျပီ။ ကမၻာ့အေရး ျမန္မာ့အေရးကို လည္း အခ်ိန္မေရြး သိႏိုင္ၾကေလျပီ။ ကမၻာ့အေနာက္ျခမ္းက ေပါ့ပ္ယဥ္ေက်းမွဳကို ကၽြန္ေတာ့္တို႔ရြာလို တတိယကမၻာ့ႏိုင္ငံက ရြာငယ္ဇနပုဒ္ကေလးဆီသို႔ သယ္ေဆာင္လာႏိုင္သည့့္ ဂလိုဘယ္ေရစီးႏွင့္ သတင္းနည္းပညာအစြမ္းကား အံ့မခန္းပါေပ။

အဲ…ရြာဓေလ့ အရုဏ္တက္ နိဗၺာန္ေဆာ္သံေကာ..။ ကၽြန္ေတာ္ မၾကားခဲ့ရ။ ရြာမွာ ဆြမ္းေတာ္ခင္ဗ်ိဳ႕ဟု သံရွည္ဆြဲေအာ္လိုက္ေသာ နိဗၺာန္ေဆာ္သံ ဆိတ္သုဥ္းသြားသည့္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရသည္။ လင္းၾကက္တြန္သံ လည္းမၾကားရေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာသည္ ၾကက္သံကို ပဟိုရ္ျပဳရသည့္ ေတာသူ႔ရြာ မဟုတ္ေတာ့ ျပီလား။ ဒါဟာ ဂလိုဘယ္လ္ေရစီးႏွင့္ ဆိုင္သလား ကၽြန္ေတာ္ ဆက္စပ္မေတြးတတ္ပါ။ ၀မ္းသာစရာ ေကာင္းသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေမြးခင္ကတည္းက အစဥ္အဆက္က်င္းပလာခဲ့သည့္ ဆြမ္းၾကီးေလာင္းပြဲေတာ္ ေခၚ စာေရးတံမဲပြဲကို အစဥ္အလာမပ်က္ က်င္းပဆဲ ျဖစ္သည္။ ရြာသားမ်ား သဒၶါထက္သန္မွဳေၾကာင့္ ငန္းေတး ဆြမ္းၾကီးေလာင္းပြဲဆိုလွ်င္ ျမိဳ႕ရြာအႏွံ႔က သံဃာေတာ္မ်ားအစ၊ သီလရွင္မ်ားအလယ္၊ အယုတ္အလတ္အျမတ္မေရြး ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူမ်ား၊ ဖုန္းေတာင္းယာစကာမ်ားအဆံုး အားလံုးကို ဒါနျပဳလွဴဒါန္းၾကသျဖင့္ နာမည္ေက်ာ္ၾကားလွသည္။ ဂလိုဘယ္လ္ေရစီးသည္ ရြာသားတို႔၏ သဒၶါစိတ္ကို မေျပာင္းလဲႏိုင္ခဲ့သည့္တိုင္ လွဴဖြယ္၀တၳဳမ်ားကေတာ့ ဂလိုဘယ္လ္လွိဳင္းႏွင့္ အတူပါလာသည့္ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးထဲက ပါကင္လွလွ ထုပ္ပိုးထားသည့္ တန္ဖိုးျမွင့္ ထုတ္ကုန္မ်ား ျဖစ္လာၾကသည္။ ဥပမာ..အဆင့္သင့္ေဖ်ာ္ ေကာ္ဖီမစ္ထုပ္ကေလးမ်ား၊ အသင့္ထုပ္ပိုးျပီး ဆပ္ျပာမွဳန္႔ထုပ္မ်ား၊ ဆပ္ျပာခဲမ်ား၊ ေခါက္ဆြဲထုပ္မ်ား စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။ ရြာက အိမ္ဆိုင္ငယ္ကေလးမ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က ၀ယ္စားေနက် အုန္းကပ္ေစး၊ သၾကားေခ်ာင္း၊ ဇီးေတာ္ဖီတို႔ ေနရာမွာ အသင့္စား အေရာင္စံု အေသြးစံု Junk Food ေခၚ သြားရည္စာ အထုပ္ငယ္ကေလးမ်ား ခ်ိတ္ဆြဲေနရာ ယူၾကေလျပီ။ ဒါကိုေထာက္ရွဳျခင္းအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြာသည္လည္း ဂလိုဘယ္ေရစီးထဲက တစ္ခါသံုး (Instant) ယဥ္ေက်းမွဳထဲ စီးေမ်ာေနျပီဟု ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္သည္။

ေနာက္တစ္ခ်က္ သတိျပဳမိသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္ေတြမွာ ငါးပိအိုး၊ ဆားအိုးေတြ မေတြ႕ရေတာ့။ ေျမေသာက္ေရအိုးစင္လည္း မရွိေတာ့တာကို ေတြ႔ရသည္။ ဟိုးကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္ကဆိုလွ်င္ ငါးပိ၊ ငါးေျခာက္၊ ပုဇြန္ေျခာက္၊ သရက္သီးေျခာက္၊ မန္က်ည္းသီးေျခာက္၊ မရမ္းျပားေျခာက္မ်ားကို စဥ့္အိုးမ်ားျဖင့္ ႏွစ္ေပါက္စာ သိပ္ထား ေလွာင္ထားတတ္သည္။ ပဲဆီ၊ ႏွမ္းဆီတို႔ကို လည္း ရာ၀င္စဥ့္အိုး မ်ားျဖင့္ ေလွာင္တတ္ၾကေသးသည္။ ယခုေတာ့ ေစ်းကြက္က အလြယ္၀ယ္ယူႏိုင္ေသာ အသင့္ထုပ္ပိုးျပီး ကုန္ေျခာက္မ်ားေၾကာင့္ ထိုစဥ့္အိုးၾကီးငယ္တို႔သည္ အိမ္ေထာင့္တစ္ေနရာ တြင္ ဖုန္တက္ခံ ကာ စံပယ္ေနၾကရေလျပီ။ ယခင္ကလို အိုးေလွတို႔လည္း ရြာျမစ္ဆိပ္သို႔ ကပ္ကာ လာမေရာင္းၾကေတာ့။ မီးေသြးေလွ၊ ထင္းေလွ မ်ားလည္းမကပ္ၾကေတာ့။ အိမ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကို မီတာမ်ားတပ္ဆင္ေပးၾကျပီး ျဖစ္၍ လွ်ပ္စစ္မီးဖို၊ ထမင္းေပါင္းအိုး၊ လွ်ပ္စစ္ဟင္းခ်က္အိုးတို႔ကို ရြာက အိမ္ေတြမွာ သံုးေနၾကျပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ကေလးဘ၀က အိမ္နားက ေခ်ာင္းကို အိုးေလွမ်ား ဆုိက္လွ်င္ အလြန္ေပ်ာ္ရသည္။ အဖြားႏွင့္ အိုးအ၀ယ္လိုက္သြားလွ်င္ ကေလးမ်ားအား အိုးပုတ္ခ်ိဳးရုပ္ကေလးမ်ားကို ေလွရွင္အိုးသည္ ဦးေလးၾကီးက လက္ေဆာင္ထည့္ေပးတတ္သည္။ အိုးကိုျမစ္ဆိပ္မွာ ရြာက ဆင္း၀ယ္ၾကသည္မွာ အေၾကာင္းရွိသည္။ ေရေပၚမွာ လိုခ်င္သည့္ အိုးကို ေမွ်ာလိုက္ျခင္းျဖင့္ အိုးမွာ ေရစိမ့္ႏိုင္သည့္ အေပါက္ရွိမရွိ စမ္းျပီးမွ စိတ္ၾကိဳက္ေရြး ၀ယ္ႏိုင္သည္။ ေစ်းလည္းသက္သာ သျဖင့္ တစ္ခါ၀ယ္လွ်င္ အရြယ္စံု ပံုစံစံု သၾကၤန္အတာအိုးကအစ ၄-၅ လံုး ၀ယ္တတ္ၾကသည္။ ယခု အိမ္နားက ေခ်ာင္းကေလးမွာ ဆုိက္ကပ္သူကင္းမဲ့လ်က္ ဆိပ္ကမ္းမရွိေတာ့ တာကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။ ဒါဟာ ကုန္းလမ္းခရီး ေခ်ာေမြ႕တြင္က်ယ္ေနျပီဆိုသည့္ Globalization ျဖစ္စဥ္၏ ျမိဳ႕ျပျဖစ္ထြန္းတိုးတက္မွဳ ျပယုဂ္တစ္ခုေပလား ကၽြန္ေတာ္ စိတ္၀င္စားမိပါသည္။

အမွန္စင္စစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ တံခါးဖြင့္ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးက်င့္သံုးခဲ့သည္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ႏွင့္ ႏွဳိင္းစာပါက ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာ ဂလိုဘယ္လ္ေရစီးထဲ ေမ်ာပါမွဳအလ်င္သည္ အလြန္ အထေႏွးသည္ဟု ဆိုရပါလိမ့္မည္။ အေၾကာင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရြာ သည္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွသာ သိသာထင္ရွားေသာ လူမွဳစီးပြားေရး ႏွင့္ ျမိဳ႕ျပျဖစ္ထြန္းတိုးတက္မွဳ တို႔၏ သဲလြန္စမ်ားကို ေျခရာေကာက္မိေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ရုပ္ျမင္သံၾကား ႏွင့္ လွ်ပ္စစ္မီးတို႔ ေက်းဇူးေၾကာင့္၊ အဆင့္ ျမွင့္တင္လိုက္သည့္ ေခ်ာေမြ႕သြားေသာ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေၾကာင့္၊ ရြာသူရြာသားမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေလးဘ၀ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္မ်ား ကထက္ အသိအျမင္မ်ား ပြင့္လင္းလာၾကသည္။ ရုပ္ပိုင္းတိုးတက္မွဳ အထေႏွးေသာ္လည္း ဓေလ့ထံုးစံ၊ ရိုးရာယဥ္ေက်းမွဳ၊ တန္ဖိုးထားမွဳမ်ား၊ မိသားစုသံေယာဇဥ္ သို႕မဟုတ္ လူမွဳေရး အေဆာက္အအံုသည္ ျမိဳ႕ျပမွာလို ရုတ္ခ်ည္း အလႊမ္းမိုးမခံရသျဖင့္ ၀မ္းသာရ၏။ ဆရာေနဇင္လတ္က သူ၏ "ယဥ္ေက်းမွဳေကာင္းကို ဖြံျဖိဳးပါေစ" ေဆာင္းပါးတြင္ "ကမၻာျပဳမွဳ ႏွင့္ ယဥ္ေက်းမွဳအသစ္မ်ား" အခန္း၌ ေအာက္ပါအတိုင္း ဆိုထားပါသည္။

"ကမၻာျပဳမွဳ (Globalization) တြင္ ယဥ္ေက်းမွဳစံု (Multi Culture) ကို ေတြ႕ျမင္ႏိုင္သည္။ Mixed Culture ကိုလည္း အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ား၌ ေတြ႕ရ၏။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာေက်ာ္ကရွိခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံမ်ား၏ Identity ဟူေသာ လကၡဏာရပ္မ်ား အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ အေတာ္ေမွးမွိန္ ေပ်ာက္ကြယ္ေနသည္ကို ေတြ႕ႏိုင္သည္။ ယဥ္ေက်းမွဳသည္ ကူးေျပာင္းတတ္ေသာသေဘာ၊ စီးဆင္းတတ္ေသာသေဘာ၊ အသစ္တဖန္ေမြးဖြားတတ္ေသာ သေဘာ ရွိသည္။ ယဥ္ေက်းမွဳတစ္ခု မေပ်ာက္ကြယ္ဟု ဆိုလွ်င္ ဂူေအာင္းဘ၀၊ အသားစိမ္းစားဘ၀မွ တက္ႏိုင္ၾကဦးမည္ မဟုတ္ေပ။

Human Intellectual Achievement ျဖစ္သျဖင့္ ေကာင္းေသာ ယဥ္ေက်းမွဳတို႔ကိုသာ လက္ခံသင့္ျပီး အပ်က္သေဘာ ေဆာင္ယဥ္ေက်းမွဳတို႔ကို သင္းသတ္သင့္ပါသည္။ နည္းပညာသစ္မ်ားသည္ ယဥ္ေက်းမွဳအသစ္မ်ားကို အဓိကသယ္ေဆာင္လာသည့္ အရာမ်ား ျဖစ္သည္။ ျမန္ဆန္၍ ျမင့္မားေသာ နည္းပညာ အသစ္မ်ားေၾကာင့္ တစ္ေနရာမွ ယဥ္ေက်းမွဳတို႔က အျခားေနရာတစ္ခုသို႕ စီးဆင္းမွဳ မ်ားစြာ ျမန္ဆန္ေစပါသည္။ (၂၀) ရာစုတစ္ခုလံုးကို ေယဘုယ်ေလ့လာလွ်င္ အေနာက္ဘက္ယဥ္ေက်းမွဳတို႕ ပို၍ပ်ံ႕ႏွ႔ံလာျပီး အေရွ႕ယဥ္ေက်းမွဳတို႕ အေနာက္ကမၻာသို႔စီးဆင္းမွဳမွာ မေျပာပေလာက္ခဲ့ေခ်။ နည္းပညာ တြင္တြင္သံုးႏိုင္ေသာ ႏိုင္ငံ၊ ေငြကိုေရလို သံုးႏိုင္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ား၏ ယဥ္ေက်းမွဳတို႔က အားေကာင္းေမာင္းသန္ အျခားတူရူဆီသို႔ စီးဆင္းသြားေနေၾကာင္းေတြ႕ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ "

ရြာအေၾကာင္းေရွးေဟာင္းေနွာင္းျဖစ္မ်ား ေခ်းေျခာက္ေရႏွဴးေျပာေနသျဖင့္ အတိတ္က ေရႊထီေဆာင္းခဲ့သည္ကို လြမ္းေနျခင္းမဟုတ္ပါ။ ေျပာင္းလဲတိုးတက္မွဳကို ေရွးရုိးစြဲဆန္ဆန္ လက္မခံလို ပစ္ပယ္လို၍ ျပန္ေျပာင္းေအာက့္ေမ့ေနျခင္းလည္းမဟုတ္ရပါ။ ေခတ္သည္ ေျပာင္းေန၏။ အခ်ိန္တို႔ လ်င္ျမန္စြာ ပ်ံၾကကုန္၏။ ယေန႔ သတင္းနည္းပညာ ေခတ္တြင္၊ ကမၻာျပဳျဖစ္စဥ္တြင္ ယဥ္ေက်းမွဳတို႔ တိုးတိုက္ၾကကုန္၏။ ယဥ္ေက်းမွဳတစ္ခုမွ တစ္ခုသို႔ ကူးလူးဆက္ဆံၾကကုန္၏။ စိမ့္၀င္ပ်ံ႕ႏွံ႔ကုန္၏။ ဤအခ်က္ကို လက္မခံလို၍ မရ။ သို႔ေသာ္ ေကာင္းေသာယဥ္ေက်းမွဳကို လက္ခံ၍ ကိုယ္ပိုင္ျပဳရမည္။ တိုးတက္စိမ့္၀င္ပ်ံ႕ႏွံ႔ေစရမည္။ အျမစ္တြယ္ေစရမည္။ "ဒါ ျမန္မာေဟ့" လို႔ လက္ညိွဳးထိုးျပႏိုင္ေလာက္ေသာ ထူးျခားသည့္ ျမန္မာ့၀ိေသသလကၡဏာမ်ားကို ငုပ္လွ်ိဳးေပ်ာက္ကြယ္ေစမည့္ ယဥ္ေက်းမွဳအဖ်င္းအျဖဳန္းမ်ားကို အမ်ိဳးသားေရးကိုယ္ခံအား ေကာင္းပါမွ၊ ဘာသာသာသနာေသြး ေစြးေစြးနီပါမွ ခုခံေခ်ဖ်က္ႏိုင္ၾကေပမည္။ သို႔ျဖစ္ရာ တံခါးမ်ားဖြင့္လိုက္သည္ႏွင့္ ေလေကာင္းေလသန္႕ ႏွင့္ အတူ မွက္၊ ျခင္၊ ယင္ ႏွင့္ ဖုန္အမိွဳက္မ်ား အလံုးအရင္းျဖင့္ ၀င္လာႏိုင္ေျခရွိရာ အမ်ိဳးသားဥပဓိလကၡဏာ တည္းဟူေသာ ျခင္လံုသံဇကာ ျဖင့္ ကာကြယ္စစ္ယူရေပမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး အမ်ိဳးသားေရးကိုယ္ခံအား ေကာင္းပါမွ ေကာင္းႏိုးရာရာကို ဆယ္ယူ၍ မေကာင္းတာကို ပယ္ႏိုင္ၾကေပမည္။

ကိုေဇာ္(ရာမည)

Please Share This Post

Share on Facebook Plus on Google+

1 ေယာက္က ဒီလိုေျပာတယ္:

ေရးထားတာေလး သိပ္ေကာင္းပါတယ္အစ္ကို ဆက္ေရးႏုိင္ပါေစ။ ေမာ္လျမိဳင္သားမဟုတ္ေပမယ့္ ၃ ႏွစ္ေလာက္ ေနဖူးေတာ့ အေရးအသားေလး သေဘာက်ပါတယ္